Podnikatelé a malé firmy
Centrum pro podporu internacionalizace
podnikatelů a malých firem
Aby se vaše podnikání dostalo na mezinárodní úroveň
Jedním z cílů ústavu je zvýšení relevance podnikatelských kompetencí, profesionality a kompatibility podnikatelů a malých firem v evropském prostředí za účelem zkvalitnění aktivit a procesů, snížení rizik a vyrovnání evropských rozdílů v podnikatelském prostředí.
Mezinárodní business je významným faktorem rozkvětu národní ekonomiky
Insituty EU se snaží zveřejňovat co nejvíce informací ve 23 jazycích, avšak jsou postaveni před reálná omezení. Mnoho zpráv tak mají občané EU k dispozici pouze v anglické, německé či francozské verzi. Podnikatelé ani netuší kolik příležitostí a relevantních informací jim uniká, díky jazykové bariéře, přičemž dané aspekty mají často přímý dopad na jejich strategická rozhodnutí.
V Česku byla provedena analýza přístupů podnikatelských aktivit k internacionalizaci, která prokázala, že globální přístup k realizaci činností využívá nízký počet podniků. Výzkum potvrdil vysokou různorodost počátku a průběhu procesu internacionalizace a neexistenci univerzálního modelu, který by podnikatelé mohli využít. K rozvoji jejich mezinárodních aktivit je zapotřebí podpora ze stran organizací a institucí.
Programy INBusiness
Programy ústavu podporují podnikatele v Česku na cestě k internacionalizaci. Ukazujeme, proč a kdy je vhodné svůj business internacionalizovat, a jak strategii aplikovat v praxi. Internacionalizace zvyšuje diverzifikaci a konkurenceschopnost podniků a otevírá jim příležitosti a možnosti rozvoje.
- Co pohání internacionalizaci podniků?
- Jaká je její úhola v podnikání?
- Jak může malý podnik internacionalizovat?
Programy zahrnují informační transfer, edukaci, komunikují přípravu i proces implementace. Výsledkem je podnikatel, který má sklon inovovat ve vztahu k internacionalizaci a společenské odpovědnosti.
Metodologie business internacionalizace
V západních zemí je diagostika nástrojů, které pomáhají podnikatelům v mnoha oblastech běžnou praxí včetně apelu internacionalizace. V České republice jsou tyto metody známé z akademické roviny a nebyly doposud popularizovány, ani prezentovány praktickou formou. Téma internacionalizace je sotva viditelné a v oblasti podnikání zaujímá vysokou informační absenci.
Díky finanční podpoře budeme schopni vytvořit výstup, který obsáhne proces a metody, na jehož základě bude moci i malá firma jednoduše aplikovat proces internacionalizace do svých strategií a podpořit rozvoj a konkurenceschopnost.
Společně čelíme výzvám mezinárodního postavení
Business internacionalizace
Přednáška, která předává účastníkům jedinečný pohled na podnikání v evropské perspektivě. I malé podnikání může internacionalizovat. Řeší orientaci na poli internacionalizace a ukazuje, jak tuto strategii začít aplikovat do podnikání a firemního prostředí.
Inkluzivní podnikání
& inkluze žen
Zprostředkováváme informace určené podnikatelům, firmám a manažerům. Zaměřujeme se na problematiku inkluzivního podnikání a inkluze žen ve firemním prostředí. Pomáháme vyrovnat pracovní přístup a kariérní mezery mezi m/ž.
Inovujeme architekturu podnikatelského prostředí
Éter podnikatelské internacionalizace má pozitivní dopad na společnost a rodinu, protože klade důraz na sladění rodinného a pracovního života, zasahuje do problematiky společenské skrze širší cíle, do spektra ekonomických rozdílů žen a mužů a apelu na ochranu planety, čímž dochází ke zvýšení kvality společenského života. Internacionální myšlení umožní podnikatelům získat nadhled nad osobními cíli, neboť takové myšlení řeší rovněž společenské otázky a otevírá nové příležitosti, protože ukažuje dívat se na podnikání komplexně.
Podpora podnikatelů
v Česku
Podnikání, které má etický přesah
Strategie inkluzivního podniku je příležitost
Inkluzivní podnikání
Podnikání dokáže nejen generovat zisk a poskytovat blaho, ale může souvstažně řešit mnohem širší problémy, které budou přínosem pro společnost.