Internacionalizace podnikání v Česku
Samostatná práce je slepá
Vždy to začíná jedincem, který iniciuje myšlenku, kterou uvede do realizačního procesu tým. Proto i my víme, že kvalitní obsah a velké změny nemůžeme dělat sami. Potřebujeme k tomu Partnery, kteří nám umožní vybudovat kvalitní zázemí a tým, který akceleruje dění do pohybu a bude mít relevantní hmatatelné výsledky aktuálních dat, na kterých stavět.
Podpora firem ze strany skouromého sektoru
Na základě sběru dat z dostupných informací, zdrojů a analýz, z konzultací, rozhovorů, oslovování podnikatelských subjektů, firem, partnerů a institutů a komunikace se subjekty z českého podnikatelského prostředí, ale také na základě sběru dat z účastí podnikatelských klubů, bylo zjištěno, že na českém trhu jsou soukromé firmy, které podporují podnikatele v rozvoji těmito nástroji:
a) Externí konzultační služby a mentoring
b) Externí edukace a workshopy
c) Networkingové akce a kluby pro podnikatele
Akce je možné škálovat hierarchicky dle
a) velikosti b) prestiže c) profesionality
d) cílových skupin e) sektoru nebo oblasti oboru
Soukromý sektor zasahuje takřka do všech typů podnikání. Dominuje osvěta v oblasti marketingu, digitalizace a udržitelnosti.
→ Nebyl nalezen přímý prvek internacionalizace.
Transfer znalostí ze strany státního sektoru
Podnikatele v rozvoji podporují zpravidla státní organizace, univerzity a neziskový sektor. Mezi nástroje podpory institutů se většinou řadí:
a) Expertní poradenství a informační transfer
b) Členství a spoluúčast
c) Exkurze a mobilita
Obsahem jsou exportní záležitosti, inovace a udržitelnost, věda a technologie, leadership a osobní rozvoj, design a marketing, digitalizace, automatizace a firemní kultura.
Většina aktivit je zaměřena na semináře, akademie a příležitosti pro technologické firmy, sekundárně pro startupy a dále pro výrobní firmy. Sólo-podnikatelé, podnikatelé (mikrofirmy) a malé firmy (firmy službách a v obchodu) jsou minoritními skupinami, čímž jsou odkázáni na vlastní orientaci zohledňující globální vlivy v podnikání a jejich iniciativy.
Snaha přiblížit podnikatelům poznání metod strategie, která jim rozšíří obzory za hranice je na místě.
→ Přímý prvek internacionalizace je nízký.
V rámci internacionalizace najdeme témata, metody i osvědčené rady, které využívají západní podnikatelé, a které jsou v České republice upozaděné. Nejsou součástí debat, ani je nenajdete v médiích. Výsledkem je nízká až nulová informovanost, z nichž pramení irelevance a udržování zastaralých metod a přístupů, neboť neobsahují klíčové prvky ovlivňující taktické postupy a strategická rozhodnutí.
Podpora internacionalizace
Podpora internacionalizace podnikatelů, mikropodniků a malých firem je v Česku inovativním projektem, který pomůže zvýšit konkurenceschopnost podniků a snížit evropské rozdíly v podnikání.
- Monitoring a sběr datHloubkové rozhovory, dotazníky, data
- Osvěta (obsah a přednášky)Úvod do problematiky internacionalizace
- Partnerství a spoluprácePropojování a kooperace s experty, partnerství
- Podpora regionu | Podnikatelské prostředíJsme prvním centrem svého druhu
Manuál pro mikropodniky a malé firmy
Internacionalizace podnikání
Pojďme společně ukázat českým podnikatelům, že na velikosti nezáleží, a že i malý subjekt může mít evropskou úroveň.
Seznámí se a pochopí o čem internacionalizace je a jak ji využít ve firmě i v podnikání. S využitím dostupných metod získají majitelé a manažeři firem nadhled a budou moci stavět na moderních principech, které jim pomohou k dlouhodobé stabilitě v tuzemském podnikatelském prostředí, ale i za hranicemi Česka.
Internacionalizace podnikání
Cíl projetku
Projekt si klade za cíl posílit české podnikatelské prostředí skrze transformaci znalostí a zkušenosti podnikatelské internacionalizace do strukturovaných metodik, které budou uchopitelné a srozumitelné podnikatelům tak, aby je mohli jednoduše implementovat do svých strategií.
Internacionalizace podnikání
Proč to má smysl?
Soukromý sektor je motorem hospodářského růstu a rozvoje skrze tvorbu pracovních míst, zboží, služeb a tvorby veřejných příjmů nezbytných pro dosažení rozvojových cílů tisíciletí. Nelze na něj již pohlížet jako na poskytovatele zdrojů z pohledu státních a multilaterálních institucí, je na čase se zasadit o to, aby se soukromý sektor stal rovnocenným partnerem.
Internacionalizace podnikání v Česku
Výstupy Projetku
Analýza dat
Dokumentace
Edukativní manuál
Internacionalizace podnikání
Pohled z detailu
Partnerství, matchmaking, one-person business, female business, inkluzivní podnikání, sdílený business, bilaterální spolupráce, test marketing, business angels, světová kariéra v businessu a mnoho dalších témat, která Češi neznají nebo nevědí, jak by jim mohla být ku prospěchu. Konkurence je zakořeněný výraz, který je uplatňován tam, kde může vznikat partnerství, neboť svět se mění a nabízí možnosti.