Americké podnikatelské praktiky jsou rozdílné. Marketingové jednání mnohé evropské země považují za invazivní, přesto je mnoho marketérů a podnikatelů kopíruje v naději, že uspějí. Některým se to podaří, ale tato statistika se pohybuje v jednotkách procent, naopak desítky procent projektů pohřbí. Jaký je rozdíl mezi českým a americkým marketingem?
Američané disponují specifickými dovednostmi, ke kterým jsou vedeni již od útlého věku. Při jejich užití v businessu jsou v nich jako ryba ve vodě, na rozdíl od mnohem konzervativnějších Evropanů nebo dokonce Čechů. Americký podnikatel se primárně snaží udělat ze svého podnikání místo, kam zákazníci chtějí jít (Make a business a destination) a klade velký důraz na prestiž a kvantitu zásahu. Má to své důvody, ať už ty tradiční nebo ty demografické. Český podnikatel je však oběma zmíněnými faktory limitován, byť často praktikuje stejné nebo podobné postupy.
Například každá americká přestávka má vlastní reklamní spot a sponzorované statistiky. Evropa naopak disponuje řadou omezení, která takové kroky eliminují. Evropská marketingová kultura je jednoznačně odlišná a dbá více na lokální vazby a společenskou etiku.
V Evropě se více akceptují třídní rozdíly a v USA se fetišizuje bohatství a úspěch. Aspirační americký marketing mnoho Evropanů vnímá vtíravě a neupřímně. Nikdy tak nebude a nemůže fungovat stejně. Podniky nemusí být otevřené novým vztahům, ale zákazníci jsou otevřeni novým myšlenkám.
Ústav tuto problematiku zkoumá s cílem edukovat české podnikatele o těchto faktorech a ve spolupráci s firmou Kaskara, která řeší oblast risk marketingu se snaží definovat rizika vyplývající z mylných představ vznikajících transferem informací z amerického podnikatelského prostředí.
Naše programy a osvěta otevírají mnoho opomíjených témat a témat nových, která vznikají s vývojem a prolínáním světů a zasahují nebo jakkoli ovlivňují české podnikatelské prostředí. Edukujeme a informujeme o rozdílech v podnikání a vnímání marketingu mezi státy z pohledu internacionalizace jako živého organismu, který má dopad na české podnikatele.
Pokud vás toto téma zajímá, čtěte více ZDE.
clarityes1.com/blog/4-ways-commercial-excellence-is-different-europe-vs-usa/